Teknik och digitala möten

Ansgarskyrkan teknik

Alla konferenser och evenemang har olika krav på tekniskt stöd. Samtliga våra lokaler är ändamålsenligt anpassade och vi gör självklart allt vi kan för att tillgodose era behov, stora som små.
Nedan finns en kort sammanställning av vad ni kan förvänta er i våra lokaler.
För frågor, offert eller prisförslag, kontakta ansvarig tekniker sverker.rundqvist@me.com

Ljud

I våra större konferensrum Festsalen och Kyrksalen finns det ljudanläggning med både myggor och handhållna mikrofoner, trådlösa och trådbundna.

Teknisk utrustning i kyrksalen

I kyrksalen finns en omfattande och modern anläggning för att möta alla tänkbara behov för konserter, föreläsningar, konferenser och andra events. Anläggningen erbjuder både lösningar för evenemang på plats samt professionella livesändningar.

Ansgarskyrkan har både ljud- och bildtekniker som ser till att ni får allt ni behöver för både livesändningar och event på plats.

Anläggningen består av högtalare, monitorer, scenljus, två fasta styrbara kameror (möjligheter för fler kameror finns) och ett stort antal mikrofoner av olika karaktär.

Mikrofoner från Neumann, Sennheiser och Shure
Mixerbord från Soundcraft
Kameror från Panasonic

Bild och projektor

Samtliga rum är utrustade med projektor eller bildskärm. Dessa kan anslutas med VGA och/eller HDMI. De vanligaste varianterna av adaptrar och förlängningskablar finns att låna.

Nätverk

Det finns tillgång till Internet i alla lokaler, antingen via kabel eller via vårt trådlösa Wi-Fi. Vårt Wi-Fi är lösenordsskyddat för din och andras säkerhet.